Zobacz cały wątek

Cytat: Spędziłam dziś kilka godzin nad przygotowaniem scenariusza programu artystycznego na choinkę oraz dodatkowych zadań przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego i taka dyskusja mnie ominęła. Teraz mam wątpliwości. po co ja nad tym siedziałam? Czytając większość postów napisanych w tym wątku przez uczniów mogę dojść do wniosku, że czynię zamach na ich wolność osobistą, ograniczam prawo do wypoczynku, zmuszam w jakimś stopniu do rozwiązywania dodatkowych zadań oraz przygotowania się do występów. Biedni uczniowie.


Jaki zamach? Do szkoły uczniowie powinni chodzić po to, żeby się uczyć. Od tego przecież są szkoły. I w końcu naprawdę są też tacy, którzy lubią naukę. Tylko jest ich trochę mniej
Data: 2008-01-09, 21:45
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 244
Wyświetleń 7270

 

Zobacz cały wątek

Witajcie
Jak u Was wyniki z próbnego egzaminu gimnazjalnego?

W mojej klasie wynik ogólny 28,4p. nie jest za wesoło ale chyba i nie tragicznie, uczniowie przystąpili praktycznie bez przygotowania, nie mieliśmy za dużo materiałów przygotowujacych do j. niemieckiego, więc uczniowie podeszli do niego praktycznie bez przygotowania, myślałam, że troszkę lepiej im pójdzie.

A teraz muszę omówić ten próbny egzamin, w związku z tym mam pytanie, czy może ktoś ma kartotekę do omówienia próbnego egz. gimnaz. z j. obcych z j. niemieckiego czyli schemat standardów wymagań, rozpisanych na umiejętności i zadania ?
Moze jakiś link podeślecie ?

Na sprawdzałam i nie ma jeszcze

pozdrawiam
Data: 2008-10-23, 12:07
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 9
Wyświetleń 658

Zobacz cały wątek

Ale numer...
Na stronie OKE Poznań znalazła się notka takowej treści:
"Wyjaśnienie w sprawie arkuszy wydawnictwa OPERON wykorzystywanych na próbie egzaminu gimnazjalnego:
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu informuje, że nie ma żadnego związku z arkuszami wydanymi przez wydawnictwo OPERON i zamówionymi przez szkoły gimnazjalne na próbę przeprowadzoną w dniach 14, 15, 16 stycznia br.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna nie będzie odpowiadać na pytania i zastrzeżenia pod adresem ww. arkuszy."
A czy czasami CKE i podległe jej OKE nie powinny monitorować i recenzować prac nad przygotowaniem takich testów? Po co są w takim razie te twory? Aby zmywać z siebie odpowiedzialność za sprawdzanie wiedzy i umiejętności uczniów?
Po prostu ... brak mi słów.
Data: 2009-01-19, 17:14
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 41
Wyświetleń 1462

Zobacz cały wątek

Bardzo interesujaca dyskusja. Tylko obawiam sie ze znow zaczyna sie reformowanie od konca czyli egzaminu. W mojej (jeszce troche) szkole sa tzw klasy profilowane, 3 klasy na poziomie maja jakis tam profil - np matematyczny, przyrodniczy, szumnie nazwany jezykowy (z kontynuacja neimeickiego i 2 godzinami dla calej klasy angielskiego) i 3 klasy tzw podstawowe. W klasach profilowanych gromadzi sie tych lepszych uczniow natomiastw klasach podstawowych sa pozostali. Jest klasa w ktorej ok 60% uczniow ma opinie z poradni o dostosowaniu wymagan, dysleksji, dysortografii itp, srednia klasy ponizej 3. W nadchodzacym roku szkolnym ta klasa ma przystapic do egzaminu gimnazjalnego - nauczyciele prowadzacy sa przerazeni.
Data: Wto 15 Sie, 2006 5:11 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 65
Wyświetleń 15466

Zobacz cały wątek

Chętnie pomogę wszystkim, którzy mają problemy z językiem ojczystym, lub chcą poćwiczyć pisanie wypracowań, rozwiązywanie testów czytania ze zrozumieniem, gramatykę czy analizę utworów literackich. Zapraszam również wszystkich przygotowujących się do sprawdzianu szóstoklasisty, egzaminu gimnazjalnego oraz matury z języka polskiego (poziom podstawowy i rozszerzony). Postaram się w ciekawy sposób pomóc w opanowaniu materiału oraz podpowiem jak najlepiej przygotować się do sprawdzianu czy egzaminu. Mam doświadczenie w udzielaniu korepetycji na różnych poziomach edukacji. Uczenie daje mi ogromną satysfakcję. Jeśli jesteś zainteresowany, proszę o kontakt

cena do uzgodnienia
Data: 28 Sierpień 2008, 22:16
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 382

Zobacz cały wątek

Kurs przygotowuje doskonale do egzaminu gimnazjalnego i matury z przedmiotów: matematyka, fizyka i chemia.

Ukończyliśmy studia na Politechnice Szczecińskiej. Podczas studiów otrzymywaliśmy stypendia naukowe.

Obecnie jesteśmy nauczycielami akademickimi na Politechnice Szczecińskiej i uczestnikami studium doktoranckiego.

Uczniowie są obdarzeni zaufaniem i czują się bardzo komfortowo na zajęciach.Przyczynia się to do zwiększenia ich wiary i pewności w siebie.

Uczymy wszystkiego od podstaw. Zadajemy zadania domowe:) Nie ma litości:) Czasu coraz mniej, a wiec zapraszamy.

Zajęcia odbywają się w szkole Delta plac żołnierza 5 Szczecin ( mapka ) w grupkach czteroosobowych.

napisz maila: jestesmy tez na gg 7300516

Zapraszamy serdecznie
Data: 9 Luty 2008, 20:07
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 379

Zobacz cały wątek

Witam.

Znacie może jakieś stronki na ktorych znalazłbym wszystkie wzory obowiązujące z fizyki w gimnazjum?? Ewentualnie jeszcze z matematyki, ale głównie chodzi mi o fizykę. No i jeszcze jakieś strony z powtórkami materiału ogólnego (wiecie- to co może być na tym teście):mrgreen:

Acha i jak macie jakiś porady jak dobrze się przygotować do egzaminu gimnazjalnego to wiecie też możecie mi tu napisać . Bo ja już sam nie wiem czy jak bym np. rozwiązywał sobie na okrągło testy to nie wiem czy bym sobie to tak jakoś powtórzył.

Z góry wielkie dzięki.
Data: 6 Luty 2006, 16:46
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1
Wyświetleń 465

Zobacz cały wątek

Cytat: Muay-thay (z powodu skuteczności)


To chyba Krav Manga najbrutalniejsza i naskuteczniejsza przy okazji.

Osobiście ćwiczyłem aikido, trwało to co prawda raptem kwartał czasu bo potem zacząłem się uczyć do egzaminu gimnazjalnego a potem zapomniałem o tym... ale musze powiedzieć że mi się podobało. Co prawda raczej na ulice to to nie jest zbyt dobra sztuka walki do bicia się ale naprawdę fajnie się tego wszystkiego uczy :) W sumie chętnie bym do tego wrócił, może kiedyś...
Data: 2005-07-08, 08:54
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 23
Wyświetleń 6579

Zobacz cały wątek

od burs fachowcem nie jestem, ale pewnie Ci ktos pomoze
klasa lingwistyczna w tym roku powstala, czy bedzie utrzymana nie wiadomo -> decyduje dyrekcja i grono pedagogiczne...limit do tej klasy bardzo wygorowany nie byl, jednakze ilosc punktow zalezy rokrocznie od srednich wynikow egzaminu gimnazjalnego, ilosci olimpijczykow itp a co najwazniejsze: punktacji osob, ktore chca dostac sie do danego profilu...progi sa tylko orientacyjne, poniewaz zmieniaja sie co roku...poza tym sa mozliwosci odwolania sie i przepisania do wymarzonej klasy w pozniejszym terminie, nawet po rozpoczeciu roku szkolnego...
jedyne co moge Ci powiedziec: w zeszlym roku z taka liczba punktow dostalabys sie do klasy lingwistycznej
co do niemieckiego: rowniez nie mam wiedzy aby Cie o tym informowac
Data: 2007-01-07, 13:22
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 54
Wyświetleń 5086

Zobacz cały wątek

proszę was ja tu się staram jakoś pocieszyć że skoro mam dobre oceny to nie jestem chyba aż tak głupia a wy co mówicie, że to nie ma znaczenia... ale muszę przyznać wam rację... co prawda przykład nie z matury a z egzaminu gimnazjalnego ale w gimnazjum miałam trzecią średnią gdzieś ok 5.00 w klasie a jeden taki typek miał może 5.60 albo i więcej i co z tego jak egzamin napisałam lepiej od niego i to dość znacznie
a co do tego że matura nie sprawdza tylko wiedzy to też coś w tym jest zwłaszcze historia (może nie tylko ale innymi się nie interesuje zbytnio) a konkretnie zadnia z arkusza rozszerzonego (takiego jak maju 2006 bo jak będzie teraz wyglądał to nie mam pojęcia) tam to praktycznie wystarczy mieć podstawy i myśleć, myśleć i jeszcze raz myśleć
Data: 16 Wrzesień 2006, 11:52
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 90
Wyświetleń 21360
Cytat: prawdopodobnie gdybym miał na koniec roku średnią 3.4 bym nie poszedł do dobrego liceum, 4.4 byłaby realniejsza szansa, na całe szczęście będę miał srednią ok. 5.0



Do Liceum przyjmują na podstawie średnich czy na podstawie wyników egzaminu gimnazjalnego? Oczywiście zachodzi korelacja pomiędzy średnią, a tym kto się do jakiego Liceum dostanie. Sama średnia jednak ma znaczenie tylko dla tych którzy się na "czerwony pasek" kwalifikują, a ten pasek ma tylko i wyłącznie znaczenie prestiżowe. Chcę przez to powiedzieć, że cała ta dyskusja o to czy Religia powinna być wliczana do średniej czy nie nie ma sensu z tego powodu, że sama średnia nie ma znaczenia.

Zobacz cały wątek

Cytat: Art. 32.

1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.

2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.



A więc tak raczej zrobić nie mogła

IMO to jest także kara zbiorowa, którą otrzymają także osoby, których nie było nie z ich przyczyny. Nie można (pisano o tym na forum tyle razy) karać zbiorowo.

A co do dwóch części: dla mnie to nie logiczne, aby były dwie części pisane na dwóch oddzielnych lekcjach, w dwóch różnych dniach i aby była za nie jedna ocena.
Skoro, jak toja wspomniała, PK trwa 45minut, to wiec czym jest to drugie 45minut? Chyba druga pracą klasową,a co za tym idzie drugą oceną.
Na przykładzie egzaminu gimnazjalnego: pisze się w dwóch różnych dniach i dwie różne punktacje i "oceny".
Data: Sob 05 Sty, 2008
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 31
Wyświetleń 2677

Zobacz cały wątek

A to moje:
zachowanie: 6
j. pol: 3
j. ang: 3
j. niem: 4
historia: 4
WOK: 5
matematyka: 3
fizyka: 4
chemia: 3
biologia: 3
geografia: 4
PP: 4
WF: 5
PO: 4
No i z TI 6, ale w tym roku się nie liczy, tylko...

...no właśnie, nie macie gdzie chwalić się ocenami? W temacie Wyniki egzaminu gimnazjalnego przeczytałem już chyba o wszystkim związanym ze szkołą tą, jak i gimnazjami. No ale wyliczanki na oceny to już w ogóle ludzie, świętuje się zakończenie roku szkolnego i potem wraca się do domu i 50 nieprzeczytanych postów, miejcie wyrozumienie dla tych co to czytają i piszcie przynajmniej na jeden ustalony temat
Data: 21-06-2008, 09:02
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 246
Wyświetleń 5368

Zobacz cały wątek

Progi z roku na rok są większe, ale jak wiadomo zależy to wszystko od trudności egzaminu gimnazjalnego oraz popularności szkoły
A tutaj progi punktowe z rekrutacji 2007 oraz w nawiasie 2006:
klasa A 148 (143)
klasa B 146 (136)
klasa C 147 (149)
klasa D 139 (131)
klasa E 147 (142)
klasa F 139 (138)
klasa G 142 (132)
klasa H (mat-fiz) 138 (europejska: 122)

Jak progi będą się prezentować w tym roku jest wielką niewiadomą
Data: 23-02-2008, 13:18
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 12
Wyświetleń 1291

Zobacz cały wątek

Zapraszamy na kursy języka angielskiego dzieci od 6 lat ,młodzież i dorosłych,przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego,matury ,egzaminów Cambridge .Szkoła działa przy stowarzyszeniu polsko -brytyjskim Lesko -Devizes Friendship Associaton .Zatrudniamy doświadczonych lektorów,posiadamy własną pracownie językową,przez ciagłe kontakty(14 lat) z miastem Devizes w Angli dajemy mozliwość spotkań z rodowitymi Anglikami .Konkurencyjne ceny ,zniżki rodzinne.Dobra lokalizacja - LESKO ul.Unii Brzeskiej 24 przy przychodni stomatologicznej dr.A.Buksztela w centrum miasta.
tel .kont, zapisy,
dodatkowe informacje pod nr 691892686
Data: 2008-09-20, 07:37
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 190

Zobacz cały wątek

Cytat: No na początek zamierzam stanąć na głowie i nie pisać egzaminu gimnazjalnego (ponoć finaliści kuratoryjnych konkursów wojewódzkich nie piszą ),

Cytat: Mam zamiar z przyzwoitymi ocenami skończyć gimnazjum i podobnie jak Eowina nie pisać egzaminu



Powodzenia Chociaż z doświadczenia wiem (eh jak to brzmi ), że napisać dobrze egzamin gimnazjalny jest dużo, dużo łatwiej niż napisać dobrze olimpiadę. I żeby być zwolnionym z egz. niestety potrzeba laureata, a nie finalisty.

Jeśli chodzi o moje marzenia, to chciałabym być dobrą reporterką i jeździć za granicę, tam, gdzie jest źle. Jeśli chodzi o studia, to jeszcze nie wiem. I jeszcze chciałabym mieć fajnego męża, najlepiej też dziennikarza, żebyśmy mogli pracować razem ;]
Data: 20-02-2008, 10:55
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 28
Wyświetleń 2701

Zobacz cały wątek

Miałbym jedną sugestię odnośnie konkursu, mianowicie jeżeli wystąpi podział na gimnazjum liceum i studia, to żeby miał taki konkurs charakter przygotowujący do egzaminu gimnazjalnego, matury lub egzaminu na studiach. Jest kilka zalet takiego pomysłu:
-> przygotowuje do egzaminu testu, na koniec szkoły;
-> utrwalałby zagadnienia które najczęściej występują np. na maturze (dla licealistów);
-> sprawdzałby nasze umiejętności;
-> przeprowadziłby wewnętrzną selekcję na forum(wiadomo kto ile wie).
Data: 2008-08-04, 17:29
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 49
Wyświetleń 12250

Zobacz cały wątek

Dzięki kilku szczęśliwym zbiegom okoliczności, które pojawiły sie w tym tygodniu, nie mam już kary na komputer od rodziców!

A te zbiegi okoliczności to:

45 punktów za matematyczno - przyrodniczą część egzaminu gimnazjalnego (mogło być 48, ale miałam problem z wymierzeniem w kwadraciki przy zaznaczaniu zadań zamkniętych)
Artykuł w Expresie Bydgoskim o spotkaniu w kuratorium, w którym napisano o mnie całe 4 zdania
Pozdzierane łokcie, które są rzekomo dowodem na to, że ładnie sobie poczynałam w Koronowie
I ten uśmiech jeden jedyny, który potrafi zmiękczyć nawet najtwardsze skały

No to tyle
Data: 28-11-2007, 17:52
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1705
Wyświetleń 195571

Zobacz cały wątek

No na początek zamierzam stanąć na głowie i nie pisać egzaminu gimnazjalnego (ponoć finaliści kuratoryjnych konkursów wojewódzkich nie piszą ), potem dostać się do IV LO w Bydgoszczy (to już chyba znacząco łatwiejsze). Potem jakoś przeżyć trzy lata (chyba podtrzymywana nadzieją, że w VI, I i VIII LO ponoć jest gorzej)i zakończyć je nie najgorzej zdaną maturą. A gdzie na studia? Chyba zadowolę się UKW w Bydgoszczy. Kierunek psychologia, filologia angielska albo turystyka.

A co jeszcze potem? Nie wiem, może na prezesa jakiegoś banku mnie wezmą?
Data: 08-02-2008, 13:38
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 28
Wyświetleń 2701

Zobacz cały wątek

Cytat:
§36. Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim z zakresu jednego z grupy przedmiotów objętych sprawdzianem lub egzaminem gimnazjalnym, są zwolnieni odpowiednio ze sprawdzianu lub odpowiedniej części egzaminu gimnazjalnego, na podstawie zaświadczenia stwierdzającego uzyskanie tytułu odpowiednio laureata lub finalisty. Zaświadczenie przedkłada się przewodniczącemu szkolnego zespołu egzaminacyjnego, o którym mowa w § 37 ust. 1.




Mam nadzieję, że tego co tu jest napisane tłumaczyć już nie muszę...

P.S. Żeby nie było: finaliści to nie jest to samo co laureaci (patrz post wyżej).
Data: 08-02-2008, 16:03
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 28
Wyświetleń 2701

Zobacz cały wątek

mam pytanie na temat egzaminu gimnazjalnego: pisałem go dzisiaj [część humanistyczną] i było zadanie "napisz list do zagranicznego przyjaciela, zapraszając go do jakiegoś polskiego miasta..." itd.
napisałem to tak:

lewy górny róg - nadawca
prawy górny róg - data a pod spodem adresat
potem:

"drogi M,
treść,treść,treść................., z poważaniem
Mikołaj R.

myślicie, że jest dobrze? zdaje mi się, że zrobiłem błąd umieszczając nadawcę i adresta.... przecież to jest na kopercie. napiszcie co i jak.
Data: 26 Kwiecień 2005, 15:06
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 2
Wyświetleń 1197

Zobacz cały wątek

po co sie przygotowywać do egzaminu gimnazjalnego? przeciez to jest banalnie proste-na czytanie ze zrozumieniem,trzeba byc dokladnym,troche pokombinowac.. jak ktos ma intelekt chrupka kukurydzianego to bedzie mial problemy, ale reszta moze na luzaku osiagnac wysokie noty sama w tym roku pisze..ale jedyne co mam zamiar zrobic w ramach przygotowan to rozwiazac pare zadan dla wprawy. nie rozumiem ludzi,ktorzy staraja sie do tego jakos ostro kuć.. aczkolwiek nie zniechecam, nie zaszkodzi Ci (tylko nie mysl za duzo, bo jeszcze sobie krzywde zrobisz )
Data: 10 Luty 2006, 16:04
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 506
No i jak tam macie juz wyniki? Nam dopiero dzis je podano, 78% otrzymalem co mnie kompletnie zaskoczylo,bo liczylem na zdecydowanie mniej

Cytat:Pochwalcie się wynikiem, podajcie takze liczbe punktow z egzaminu gimnazjalnego z czesci matematycznej...
Bedziemy mogli porownac trend poziomu swojej wiedzy w odpowiednich przedzialach wiekowych z poziomem umiejetnosci innych...



33/50 z egz.gimnazjalnego.Z tym ze nic nie robilem 3 lata:D Mysle,ze takie porownanie nie jest do konca obiektywne,widzicie ja mialem 3 z matmy na swiadectwie w gim,w 1 i 2 kl technikum podobnie,w 3 dopiero zaczalem w ogole uczyc sie matmy i mialem 4 na koniec no i od kilku miesiecy solidniej przykladam sie do matury rozszerzonej,i mysle ze efekt widac;]
Data: 08 Gru 2008, 15:39
 
Odpowiedzi: 19
Wyświetleń 461
dziekuje za ciekawe opinie ...

Niedlugo nauczyciela oddadzą poprawione arkusze...
Pochwalcie się wynikiem, podajcie takze liczbe punktow z egzaminu gimnazjalnego z czesci matematycznej...
Bedziemy mogli porownac trend poziomu swojej wiedzy w odpowiednich przedzialach wiekowych z poziomem umiejetnosci innych...
Jak tylko otrzymam poprawiony arkusz pochwale sie wynikiem...

Nie zapomnijcie podac wyniku z egzaminu gimnazjalnego, bardzo mnie to porownanie ciekawi

pozdrawiam
Data: 30 Lis 2008, 22:32
 
Odpowiedzi: 19
Wyświetleń 461
Cytat:Dobra, nie potrzebnie się uniosłem, każdy ma prawo studiować gdzie mu się podoba. Ale jeśli chodzi o studia w Staszowie, to pamietam, że liczyło się to że dałem "składkę" na "prezent" dla profesora z okazji egzaminu. No niestety taka prawda, mam tylko nadzieję że jesli będą studia w Staszowie po raz kolejny otwarte, to może takich sytacji będzie mniej.
Życzę powodzenia


Sytuacje ze "składkami" na egzamin na uczelni to żenada. Na uczelniach normalnych (dobrze, że takich jest jak na razie kilkanaście) złożenie takiej propozycji profesorowi skutkuje relegowaniem ze studiów i odpowiednim wnioskiem do prokuratury. Tak powinno właśnie być. Studia to dobrowolny wybór, dyplom magistra świadczy o tym, że ktoś się na czymś po prostu dobrze zna. Niestety pojawia się coraz większa liczba "magistrów", których wiedza nie pozwalałaby na zdanie egzaminu gimnazjalnego. Smutna, głupia rzeczywistość...
Data: Wt, 26 wrz 06, 10:07
 
Odpowiedzi: 14
Wyświetleń 2039
Dlaczego takie a nie inne są wyniki egzaminów i sprawdzianów gimnazjalnych? Ekpertyza ministerstwa edukacji "Ekonomiczne uwarunkowania wyników sprawdzianu szóstoklasistów i egzaminu gimnazjalnego" wszystkiego może nie wyjaśnia ale warta jest przeczytania aby wiedzieć dlaczego jest jak jest i co zrobić aby było lepiej.
http://www.men.waw.pl/oswiata/biezace/ekspertyza.pdf

a skrócona tu http://www.men.waw.pl/oswiata/biezace/e ... _skrot.pdf
Gdzie jesteśmy i z kim możemy się porównywać?
Data: Wt, 14 gru 04, 20:41
 
Odpowiedzi: 1
Wyświetleń 267
Witam!

Pochwalcie sie swoim wynikiem z matury próbnej CKE, napiszcie takze wynik z matury probnej OPERON 2009, wynik z egzaminu gimnazjalnego w czesci matematyczno-przyrodniczej oraz ile osob z Waszej szkoly pisalo probna mature z matematyki rozszrzonej cke . Napiszcie takze Wasze końcoworoczne oceny z matematyki...
Identyczne zestawienie robia Wasi nauczyciele w szkolach, zrobmy podobne zestawienie tutaj, wedlug mnie mozna z tego wiele wywnioskowac,

bede bardzo wdzieczna za wpisy...

Jak tylko otrzymam wyniki sama wpisze swoje ....

pozdrawiam
Data: 18 Sty 2009, 14:33
 
Odpowiedzi: 11
Wyświetleń 204

Zobacz cały wątek

Korepetycje z MATEMATYKI

Miły i sympatyczny student 2 roku matematyki na Politechnice Śląskiej udzieli korepetycji z zakresu: szkoły podstawowej, gimnazjum,
szkoły średniej.
- przygotowanie do EGZAMINU GIMNAZJALNEGO , MATURY
- pomoc w pracach domowych
- doświadczenie w udzielaniu korepetycji
- możliwy dojazd do klienta
- w liceum miałem indywidualny tok nauczania z matematyki
- cena 25zł\h
- telefon: 507398273
- mieszkaniec ŁAGISZY
Data: 2008-03-07, 18:31
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 265

Zobacz cały wątek

A tak na marginesie: w ubiegłym roku z egzaminu gimnazjalnego z cz. humanistycznej powiat ciechanowski był podaj w 4-5 staninie, a z cz. mat-przyrodniczej w 8... Czy to nie świadczy o w miarę przyzwoitym wyniku z mat-przyrod? Przypomnę, że skala staninowa ma zakres 1-9, co oznacza najsłabszy wynik w st.1, najlepszy w 9.

Wg mnie to dlatego, że z polskiego można wiedzieć, co napisać, napisać dobrze, nawet bardzo i w końcu "wyminąć" się z kluczem. Nigdy nie wiadomo, co trzeba w pracy zawrzeć i o czym wspomnieć. Testowe pytania też można różnie interpretować. Np. rok temu nawet nauczyciele nie mogli wskazać dobrych odpowiedzi na niektóre pytania z testu próbnego, bo nie wiedzieli do końca, "co autor miał na myśli".

Inna sprawa, że w gimnazjach (podobno) poziom nauczania fizyki jest dosyć niski i wszyscy boją się krasiniakowych pogromców, o których przecież krążą legendy. :naughty ...
Data: 2005-12-14, 14:29
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 171
Wyświetleń 24111
Cytat:Wczoraj przegladalem wyniki to z humana 43 pkt. moge spokojnie zgarnac a z maty ok. 40 pkt. wiec jest to dla mnie bardzo dobry wynik (oby tak bylo naprawde) ktory spokojnie wystarczy na LO.



Na LO to spokojnie wystarczy przeciez to sporo pkt... W moim liceum przyjmowali osoby z 30 pkt a wcale takiego niskiego poziomu ono nie reprezentuje Co do egzaminu gimnazjalnego to po pierwsze jest to calkowicie niepotrzebne, a po drugie tam sa takie proste rzeczy ze uzyskanie 25/50 i ponizej to juz swiadczy o zupelnym braku wiedzy i zaradnosci...
Data: Pt 28.04.2006 16:05
 
Odpowiedzi: 382
Wyświetleń 38513
W związku z ogólnopolskimi ustaleniami wyniki egzaminu gimnazjalnego mają być podane 15 czerwca 2005. Zostaną one przekazane dyrektorom szkół w "Materiałach" internetowego serwisu OKE w Krakowie dla dyrektora szkoły. Prosimy dyrektorów gimnazjów o przekazanie swoim uczniom w tym dniu informacji o wynikach.
Od dnia 17 czerwca 2005 trzecioklasiści w gimnazjum i dyrektorzy gimnazjów mogą korzystać z serwisu SIEMA prezentującego wyniki egzaminu gimnazjalnego 2005 w klasie III.

Źródło: www.oke.krakow.pl

jeszcze trzeba poczekać nie cały miesiąc na wyniki...
Data: So 21.05.2005 19:43
 
Odpowiedzi: 382
Wyświetleń 38513
Sorki, że nie o maturach, ale o egzaminach gimnazjalnych napiszę.
No ja już znam wyniki, ale nie jestem z nich zbytnio zadowolony. No w sumie na tle klasy wypadłem całkiem nieźle ( 3 wynik w klasie) , ale mi to jakoś nie wystarcza. Teraz pytanie czy mnie przyjmą do szkoły ?? Mam nadzieję, że tak. Do liceum w moim mieście się dostanę bez problemów. Ale wybieram się do I LO w Rzeszowie (oczywiście profil mat-inf) i chciałbym się tam do klasy A dostać. Klasę B mam już chyba pewną ale to mnie nie satysfakcjonuje Łącznie potrzeba mi 145 pkt. Z gimanzjum wyniosę 151 (jak zdam fizykę na 6 ) to powninno wystarczyć na klasę A, no ale....
No dobra a teraz konkrety. Z egzaminu gimnazjalnego miałem łącznie 80 pkt. Prawdę mówiąc liczyłem na więcej. Moim pierwszym odruchem (jak zobaczyłem wyniki) było uderzenie pięścią w klawiaturę Nie wiem jak to się stało ale wszysy liczyli na więcej a mają o wiele niższe wyniki. Ja np liczyłem coś w przedziale 85-88.
Data: Śr 16.06.2004 19:44
 
Odpowiedzi: 1289
Wyświetleń 142691

Zobacz cały wątek

A tak na marginesie: w ubiegłym roku z egzaminu gimnazjalnego z cz. humanistycznej powiat ciechanowski był podaj w 4-5 staninie, a z cz. mat-przyrodniczej w 8... Czy to nie świadczy o w miarę przyzwoitym wyniku z mat-przyrod? Przypomnę, że skala staninowa ma zakres 1-9, co oznacza najsłabszy wynik w st.1, najlepszy w 9.

Jest tylko mały kłopot, pytań z fizyki było tam chyba... ze dwa (na część mat-przyr składają się pytania również z geografii, chemii, biologii).
Coś mi się wydaje, że wynik z części matematyczno -przyrodniczej był jednak dużo niższy :wink ...
Data: 2005-12-14, 13:03
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 171
Wyświetleń 24111

Zobacz cały wątek

to sie nie przejmować, zabrać się k.... do pracy i napisać. wszsytko się da zrobić, dla licealistów egzamin gimnazjalny jest tak jak dwie klasowki, na niskim poziomie. Do egzaminu gimnazjalnego wcale sie nie uczyłem. na zdobycie umiejętności sa 3 lata. a i tak dowiecie sie niedługo w Lo że ta cała wiedza to są niezbędne podstawy które trzebamieć dobrze opanowane zeby miec jako taki start. to samo sądzę będzie na studiach, Lo to niezbędne podstawy którymi trzeba będzie sie wykazać na studiach.

także, rada nie tragizować, tylko sie wziaśc i napisać, no chyba że sie 3 lata nic nie robilo, no to jest mały peszek .
Data: 2007-04-11, 13:44
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 642
Wyświetleń 111634

Zobacz cały wątek

Cytat: Hallooo, bo ja troche nie rozumiem o co chodzi z tym post został przeniesiony, bo niby gdzie i czemu??? Prosze tylko o pomoc, nie chce mi sie czytac calego forum skoro moze ktos życzliwy mi coś podpowiedzieć



Mamy takie magiczne urządzenie jak
a nazwom jest poświęcony cały jeden dział na Forum. Odrobinę samodzielności, przygotowujesz się do Matury czy egzaminu gimnazjalnego?

Poniższe wrzucam tylko dlatego, że już wcześniej miałem jest odnalezione:
Data: Pią Mar 21, 2008 9:52 am
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 285
Wyświetleń 30643

Zobacz cały wątek

W dzisiejszej Gazecie Wyborczej są pytania do egzaminu gimnazjalnego (test matematyczno-przyrodniczy). Wszystkie 34 pytania są powiązane z Jurą.

Np. pytanie nr 16
Występujące w rezerwacie Góra Zborów formy krasowe powstały w wyniku działania:
a/wietrzenia mrozowego
b/erozji rzecznej i lodowcowej
c/wietrzenia chemicznego
d/ruchów masowych

Jak jest odp.?

Pewnie za kilka dni wrzucą go tutaj w całości.
Data: 2008-04-16, 18:11
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 9
Wyświetleń 1609

Zobacz cały wątek

Krakowska Szkoła Języków Obcych "Native"zaprasza wszystkich chętnych na kurs języka angielskiego w Lipnicy Murowanej i Rajbrocie.
Rozkład zajęć: Rajbrot: Klasy I i II gimn. Wtorki godz: 15.30-16.30. Klasy III gimn.(przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego) wtorki 16.30-18.00. Grupa dorosłych-poziom podstawowy, wtorki 18.10-19.40. Zajęcia odbywają się w Szkole w Gimnazjum w Rajbrocie. Grupa dorosłych w Świetlicy w Rajbrocie.
Lipnica Murowana. Grupa kontynuująca 3 rok nauki: wtorki i czwartki, godz 16 lub 17 w Domu Kultury. Zapraszamy wszystkich chętnych do zapisów. Informacje Tel. 0-695-033-040, ,
Data: 2008-09-19, 07:59
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 5
Wyświetleń 523

Zobacz cały wątek

o tak napewno wszyscy sie dostana tam gdzie chcaa wiesz dlaczego>?

jak ja startowalam do egzaminu gimnazjalnego to strasznie sie balam.Przed rozpoczeciem egzam. dostalam tyle smsow i tyle osob z afc do mnie dzwonilo..wiecie jak to dodaje sily! Wtedy chce sie myslec wtedy chce sie wygrywac!Ja teraz wcale nie dziwie sie Patt ze jej ta muza tak wychodzi..skoro ma takich fanow! Nie wiem na jakiej zasadzie dziala ta sila ale to wielka sila jaka wszyscy czlonikowie afc przekazuja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Data: Sro Kwi 25, 2007 3:49 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 80
Wyświetleń 9073

Zobacz cały wątek

Cytat: No bo jak niby miałoby wyglądać organizacyjnie połączenie w jednym budynku i prawie w tym samym czasie takich przesięwzięć jak np. zewnętrzne egzaminy - po IV kl. w SP i egzamin gimnazjalny ( w przypadku proponowanego połączenia gimnazjum ze szkołą podst. ) oraz egzaminu gimnazjalnego z maturalnym (w przypadku połączenia liceum z gimnazjum?).

Cytat: maksymaklne oszczędności i podniesienie poziomu kształcenia w gryfińskich szkołach


...tak, to nierealne.
Data: Czw Sty 31, 2008 21:26
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 25
Wyświetleń 1756

Zobacz cały wątek

Nie wiem, czy egzaminy pisze się z konieczności, czy z przyjemności... o tym każdy sam musi już zdecydować... To, co jest wiadome w 100% to terminy sprawdzianu dla uczniów klas VI oraz egzaminu gimnazjalnego...
Sprawdzian dla VI klasy 8 kwietnia 2008
Egzamin humanistyczny 22 kwietnia 2008
Egzamin mat-przyrodniczy 23 kwietnia 2008

Dodatkowe terminy:
sprawdzian 3 czerwca 2008
egzamin hum 3 czerwca 2008
egzamin mat-przyr. 4 czerwca 2008
Data: Sob 15 Wrz, 2007
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 41
Wyświetleń 8068

Zobacz cały wątek

BARDZO, ALE TO BARDZO WAZNA WIADOMOŚĆ! WŁAŚCIWIE POWINNA SIĘ UKAZYWAĆ NA FORUM W POSTACI ODRĘBNEGO BANERKA

GOSIA STARZYK ZDOBYŁA TYTUŁ LAUREATA KONKURSU POLONISTYCZNEGO I TYM SAMYM JEST ZWOLNIONA Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO, UZYSKUJĄC MAXYMALNIE 50 PKT!!!

NAPRAWDĘ GOSIU, JESTEM Z CIEBIE DUMNA! JESTEŚ CHLUBĄ NASZEJ SZKOŁY!

TU MOŻNA SKŁADAĆ GRATULACJE DLA GOSI, CHOĆ WIADOMOŚĆ JEST JESZCZE OFICJALNIE NIEPOTWIERDZONA PISMEM URZĘDOWYM Z MAZOWIECKIEGO KURATORIUM OŚWIATY...

P.S.
Info na stronie gimnazjum zamieścimy dopiero, gdy otrzymamy oficjalne pismo z Kuratorium...
Data: Pon 13 Lut, 2006
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 46
Wyświetleń 11823

Zobacz cały wątek

Zegadłowicz chyba wiesz jaka jest opinia o 5-tce........
Jesteście najlepsi ale.... wyniki pokazują jasno mimo tylu olimpijczyków wasze wyniki z matury jakoś znacznie nie odbiegają od innych szkół.. co oznacza ze mimo osiemdziesięciu kilku osób które mają po100% z matury reszta musi trochę zaniżać ten wynik.....
spójrz też na postęp... jaki wynik z egzaminu gimnazjalnego miały osoby do was przychodzące a jaki wynik na maturze osiągnęli, bo dobra szkoła to taka która cię wiele nauczy, a u was jakoś sie średnia nie podniosła znacznie..
z tego co się mówi i pokazują to liczby to w V LO główny nacisk kładzie się na olimpijczyków a co z resztą?
pozdrawiam i zapraszam do dyskusji
Data: 2008-04-28, 15:08
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 17
Wyświetleń 1738

Zobacz cały wątek

Zgadzam się w pełni ze swoimi przedmówcami fizykami. Należy uczyć w mi, ale uczyć tak, żeby chcieli tam przyjść chętni i na dodatek jeszcze mieli szansę ukonczyć tę klasę i mieć choć 3 z najtrudniejszej w szkole dziedziny - fizyki. Trudno wytłumaczyć potem rodzicom działanie systemu oceniania, w którym 70% to niedostateczne w klasie a 0,5% to dobre, a bywa, iż 0,05 to piątka. To gimnazjaliści dokonują wyboru i to próg przyjęcia do szkoły wyznacza. Chyba trudno do mi brać z łapanki i spod kreski limitu punktów? Musi być nabór, niezależnie od tego, jakie są przyczyny niskich wyników nauczania w gimnazjum. A tak na marginesie: w ubiegłym roku z egzaminu gimnazjalnego z cz. humanistycznej powiat ciechanowski był podaj w 4-5 staninie, a z cz. mat-przyrodniczej w 8... Czy to nie świadczy o w miarę przyzwoitym wyniku z mat-przyrod? Przypomnę, że skala staninowa ma zakres 1-9, co oznacza najsłabszy wynik w st.1, najlepszy w 9.
Nie narzekacie na klasy h (nawet córki Wasze taką klasę wybrały , teraz zainteresowanie klasami h jest większe i tam trafili uczniowie od 148 do hp i od 132 do hd a od 120 do mi. Może w przyszłym roku to się zmieni? To tylko liczby...
W klasach hp czy hd nie ujmuje się godzin na tzw. michałki, typu warsztaty dykcja itp - to pula godzin dyrektorskich ...
Data: 2005-12-14, 10:56
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 171
Wyświetleń 24111

Zobacz cały wątek

Cytat: Kto napisze za mnie sprawdzian z matmy?



Jeśli jest cień szansy, że Twoja nauczycielka nas ze sobą pomyli - to jestem do usług :P.

A teraz na poważnie, słówko do zestresowanych testowanych:

Nie ma nic gorszego niż podejść do egzaminu gimnazjalnego na stresie. Choćby nawet nic nie miało się w głowie - znacznie więcej napiszesz, niż po nauczeniu się i przyjściu do szkoły z dużym nerwem. Pytania na teście gimnazjalnym skonstruowane są na tyle prosto, że można większość rzeczy wywnioskować na logikę. Na części matematycznej potrzeba zaledwie kilka podstawowych wzorów, resztę można wyprowadzić.
Nie trzeba się uczyć dniami i nocami, zapewniam. Dużo lepiej iść wieczorem na fajny film do kina i poczuć się lepiej.
Prawdziwy 'życiowy' sprawdzian to matura. Teoretycznie przygotowuje do niego liceum, ale to też legenda - ze swoimi przyjaciółmi w gimnazjum rozeszliśmy sie do różnych liceów (od najgorszych po najlepsze w mieście), a na maturze odpowiedzi mieliśmy wyrównane. Zarówno gimnazjum, jak i liceum to czas na zabawę, zdobywanie znajomości i odkrywanie, co Was tak naprawdę interesuje.
Zapewniam, że samo przyjście na egzamin "na luzie" zamiast w panikarskim nastroju od razu zaowocuje lepszym wynikiem, chociażby dlatego, że nie pomyli się przez przypadek odpowiedzi.

O swoich wynikach z testu gimnazjalnego (pierwszy rocznik, eksperymentalny), nie mówię, bo one nie są miarodajne :D.
Już teraz życzę powodzenia :)
Data: Sro 16 Kwi, 2008
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 22958
Wyświetleń 772465

Zobacz cały wątek

A ja Ci podam taki przykład.

Koleżanka przez całą podstawówkę i gimnazjum jechała praktycznie na samych piątkach i to z każdego przedmiotu. Bardzo dużo czasu poświęcała na naukę, odrabianie tych wszystkich prac domowych, podlizywanie się nauczycielom itd. Jednym słowem robiła wszystko żeby mieć jak najlepsze oceny, bo wierzyła że to pozwoli jej dostac się do 'wymarzonego' Liceum [btw, nie wiem jak można tak określać szkołe ].

Ja? Ja uczyłem się bardzo mało. Zawsze uważałem, że i tak większość tego czego bym się miał wykuć w przyszłości zapomnę, więc nie ma sensu tracić czasu. Przy tym uważałem, że jako osoba inteligentna tak czy siak sobie poradzę no i wolałem poświęcac ten czas rozrywkom.

Przyszedł czas 'jakże ważnego' egzaminu gimnazjalnego, do którego w przeciwieństwie do 'obkutej' koleżanki podszedłem na dużym luzie. (Ponoć najważniejsze czytanie ze zrozumieniem, a to przecież na pewno potrafię ) -----> tak, czas na wyniki.

Pani:
Yaxley - bardzo ładnie, powyżej 70% pkt
Obkuta - 44PKT?!?!?!

I co jej z tego bezsensownego rycia wyszło?
Pamiętaj, że najważniejsza w życiu jest inteligencja. Poza tym ten egzamin wcale nie wymaga wiedzy, oprócz matematyki i może troche historii... ja tam nie widziałem zadania z chemii, geografii którego by nie można było zrobic na logike. A przypominam że w gim nie uczyłem się praktycznie w ogóle. Poza tym zadania zamknięte są tak banalne że przy odrobinie mózgu można wszędzie wyciągnąć 20/20 bez problemu.

Pozdrawiam, ucz się ale... nie kuj.
Aha na koniec dodam, że jestem humanistą, a nie ścisłowcem co by mogło wynikać z tego co napisałem wyżej.
Data: Sob 24 Sty, 2009
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 43
Wyświetleń 1581

Zobacz cały wątek

Cytat: Zakuwać jak do matury^^

Na maturze z poslkeigo masz tekst i do neigo się odnosisz w większości części pracy ^^



Wiem, ale trzeba wiedzieć z jakiej książki to pochodzi, kiedy tworzył autor, jaki nurt filozoficzny albo jakie wydarzenia wpłynęły na powstanie tego dzieła i jaki ma to związek z jego treścią. Trzeba odnosić się często do poszczególnych wątków, żeby powiązać pewne zjawiska/cechy. I nie wszystko napisane jest w tym podanym tekście.
Z jakiej to ksiażki - jest podane :P
Kiedy tworzył autor - to się jakoś samo wie - za podanie epoki, w którym powstało dzieło jest 1pkt ^^
nurt filozoficzny - niekoniecznie ;]
jakie wydarzenia... - jw
za odwołanie się do całości utworu też za wiele punktów nie ma - ale... zawsze lepiej mieć więcej niż mniej.

Co do tego egzaminu gimnazjalnego - nie wiem czy omawiałam jakąś z tych lektur. Jeżeli tak to pewnie i tak jej nie czytałam, więc dochodzę do wniosku - jak to dobrze, że ja miałam list :D
Data: Czw 24 Kwi, 2008
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 294
Wyświetleń 36826

Zobacz cały wątek

Gimnazjaliści nie rozwiązali najważniejszego zadania w teście na koniec szkoły, bo nie przerobili lektur. Ostatnie zadanie w humanistycznej części egzaminu gimnazjalnego (uczniowie pisali ją we wtorek) ma sprawdzać umiejętność formułowania dłuższej wypowiedzi pisemnej. W tym roku brzmiało: „Napisz charakterystykę wybranego bohatera »Syzyfowych prac « Stefana Żeromskiego albo »Kamieni na szaniec « Aleksandra Kamińskiego”. Obie książki są w spisie lektur obowiązkowych. Teoretycznie powinien je przeczytać każdy gimnazjalista. Ale test pokazały, że wcale tak nie jest. Na liście gimnazjalnych lektur jest jeszcze ok. 20 innych pozycji obowiązkowych. I właśnie to podkreślają nauczyciele. Lektur jest za dużo. W większości zestarzałe ramoty, których nie warto z uczniami czytać. Być może ta sytuacja zmieni pogląd osób, które uważają, że trzeba czytać wszystko w całości (choć to fikcja), bo to wielka literatura jest, zamiast pracować naprawdę na fragmentach, dzięki czemu uczniowie nabywają rzeczywiste umiejętności.
Data: 2008-04-25, 06:44
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 55
Wyświetleń 5842

Zobacz cały wątek

Konkurs dla maturzystów i gimnazjalistów na napisanie zadania maturalnego i gimnazjalnego
Najciekawsza praca zostanie wysłana do CKE

"...Pomysł na konkurs bardzo nam się podoba i chętnie zobaczymy zwycięską
pracę.

Pozdrawiam,
Monika Trochimczuk Wydział Matur CKE...".

A więc warto się postarać. Może spotkasz swoje zadanie na egzaminie .

Piotrek
---------

Prowadzony jest także...

Kurs Maturaly i Gimnazjalny - KORKODYL - matematyka fizyka chemia biologia geografia historia WOS j. polski
j. angielski j. niemiecki oraz korepetycje

Kurs przygotowuje doskonale do egzaminu gimnazjalnego i matury z przedmiotów: matematyka fizyka chemia biologia geografia historia WOS j. polski
j. angielski j. niemiecki.

Wejdź na stronę i zobacz filmy z kursu.

Uczniowie są obdarzeni zaufaniem i czują się bardzo komfortowo na zajęciach.
Przyczynia się to do zwiększenia ich wiary i pewności w siebie.

Uczę wszystkiego od podstaw. Zadaję zadania domowe:) Nie ma litości:) Czasu coraz mniej, a wiec zapraszamy.

Zajęcia odbywają się w szkole Delta plac żołnierza 5 Szczecin w grupkach czteroosobowych lub indywidualnie.

zadzwoń 500 364 660 lub napisz maila: , jestem też na gg : 7300516.

Zapraszam serdecznie

mgr inż Piotr Glinka

nadawca: mgr inż Piotr Glinka, telefon: 500 364 660
e-mail: ,
Data: 31-07-2008, 13:50
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 241

Zobacz cały wątek

Zamiast produkować licealistów bez zawodu, powinniśmy wykształcić fachowców - uznali radni niektórych polskich miast.

Aby poprawić sytuację w szkolnictwie zawodowym, w niektórych miastach zamierzają ograniczyć liczbę klas w ogólniakach albo wprowadzić wysokie progi punktowe dla kandydatów - informuje "Metro".

O przyjęciu do liceum decydują punkty uzyskane przez ucznia podczas egzaminu gimnazjalnego (maksymalnie 200). Renomowane szkoły zawsze stawiały wysokie wymagania (min. 120-150 pkt), ale zdarzały się i takie licea, które przyjmowały uczniów, dopóki były miejsca.

W efekcie do liceów szli także ci, którzy egzamin gimnazjalny zdali słabo, a na świadectwie mieli same tróje. Kryzys przeżywały szkoły zawodowe i niektóre technika.

Teraz - przynajmniej w niektórych miastach - ma się to zmienić. Radni postanowili w tym roku zmienić zasady naboru do liceów. Np. w Zielonej Górze wszystkie licea otworzą we wrześniu o jedną klasę mniej niż przed rokiem. Tym samym dla około 200 gimnazjalistów zabraknie miejsca.

Irena Dzierzgowska, wiceminister oświaty w rządzie Jerzego Buzka, mówi, że nie podoba jej się takie traktowanie młodzieży, zwłaszcza w sytuacji, w której mamy niż demograficzny, a miejsc w szkołach jest więcej niż chętnych. Ci, którzy chcą się uczyć w liceum, powinni dostać taką szansę, tymczasem im się ją odbiera, by zgadzały się urzędnicze statystyki.

Źródło: interia.pl
Data: 27 Styczeń 2009, 15:08
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1
Wyświetleń 49

Zobacz cały wątek

Kurs Maturaly i Gimnazjalny - KORKODYL - matematyka fizyka chemia biologia

geografia historia WOS j. polski
j. angielski j. niemiecki oraz korepetycje

Kurs przygotowuje doskonale do egzaminu gimnazjalnego i matury z przedmiotów:

matematyka fizyka chemia biologia geografia historia WOS j. polski
j. angielski j. niemiecki.

Wejdź na stronę i zobacz filmy z kursu.

Uczniowie są obdarzeni zaufaniem i czują się bardzo komfortowo na zajęciach.
Przyczynia się to do zwiększenia ich wiary i pewności w siebie.

Uczę wszystkiego od podstaw. Zadaję zadania domowe:) Nie ma litości:) Czasu

coraz mniej, a wiec zapraszamy.

Zajęcia odbywają się w szkole Delta plac żołnierza 5 Szczecin w grupkach

czteroosobowych lub indywidualnie.

zadzwoń 500 364 660 lub napisz maila: , jestem też na gg :

7300516.

Zapraszam serdecznie

mgr inż Piotr Glinka

nadawca: mgr inż Piotr Glinka, telefon: 500 364 660
e-mail: ,
Data: 17 Lipiec 2008, 00:21
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 550

Zobacz cały wątek

Zapraszamy na stronę

Udzielamy korepetycji z Matematyki 7 lat.Mamy bardzo dobre wyniki pracy z osobami młodymi jak i równiez dorosłymi.
Odpowiedź na pytanie dlaczego warto wybrać naszą ofertę jest bardzo prosta:

- korepetytorzy to osoby młode 23-30 lat, na ogół studenci ostatnich lat z wieloletnim stażem,

- każdą osobę prowadzi indywidualny korepetytor, dobrany odpowiednio do potrzeb ucznia oraz jego możliwośći i wymagań,

- stosujemy niekonwencjonalne metody nauki,
- gwarantujemy efekty już od pierwszych lekcji,
- istnieje możliwość nauki 2,3 osób w cenie jednej,
- korepetytorzy to osoby cierpliwe, wyrozumiałe i uśmiechnięte.

Nasza działalność nie ogranicza się tylko do korepetycji, rozwiązujemy każdy problem związany z matematyka i chemią. Prowadzimy bardzo profesjonalne kursy przygotowawcze do egzaminu gimnazjalnego i maturalnego. Mamy 100% efekty w przygotowaniu do egzaminu komisyjnego. Każda osoba, która zdecydowała się na nas zaliczyła egzamin.

Udzielamy korepetycji na poziomie:
- gimnazjum,
- szkoły średnie,
- studia.

Cennik:

I. Korepetycje 60 minut 25zł
II. Rozwiązywanie zadań 1-3/4-7/8-10 odpowiednio 10zł/20zł/30zł
III. Prace semestralne cena do ustalenia
IV. Inne zadania i większe prace cena do ustalenia

Kontakt:
Tel. 691 972121
gg: 4643150
email:
Data: 2008-11-06, 02:22
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 67

Zobacz cały wątek

Petycja

Szanowny Pan
dr Janusz Kochanowski
Rzecznik Praw Obywatelskich RP

Szanowny Panie Rzeczniku,

Mając na uwadze decyzję podjętą przez Centralną Komisję Egzaminacyjną zakazującą możliwości kopiowania dokumentu jakim jest egzamin maturalny lub gimnazjalny w celu jego rzetelnej weryfikacji oraz ostateczność oceny egzaminacyjnej.
Będąc obywatelem RP oraz mając na uwadze interes wszystkich Polaków, w tym tych wchodzących w dorosłe życie pełni wiary w istnienie Państwa Prawa.
Korzystając z prawa składania petycji obywatelskich przysługującego mi w oparciu o art. 63 Konsty - tucji RP, składam na ręce Pana Rzecznika petycję, domagając się zaskarżenia zarządzenia CKE w sprawie braku możliwości kopiowania kart egzaminu gimnazjalnego i maturalnego oraz braku odwołania się do instancji wyższej w sprawie wyniku, co narusza prawo konstytucyjne do co najmniej dwuinstancyjności trybu (w tym administracyjnego). Narusza to moim zdaniem art. 51 Konstytucji RP.

Prosimy pod tym postem wpisywać swoje imię i nazwisko na znak poparcia protestu. Wszelkie komentarze prosimy pisać w innych tematach na forum.
Data: 2008-09-24, 12:05
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 312
Wyświetleń 9259

Zobacz cały wątek

Zapraszamy na stronę

Udzielamy korepetycji z Chemii 7 lat.Mamy bardzo dobre wyniki pracy z osobami młodymi jak i równiez dorosłymi.
Odpowiedź na pytanie dlaczego warto wybrać naszą ofertę jest bardzo prosta:

- korepetytorzy to osoby młode 23-30 lat, na ogół studenci ostatnich lat z wieloletnim stażem,

- każdą osobę prowadzi indywidualny korepetytor, dobrany odpowiednio do potrzeb ucznia oraz jego możliwośći i wymagań,

- stosujemy niekonwencjonalne metody nauki,
- gwarantujemy efekty już od pierwszych lekcji,
- istnieje możliwość nauki 2,3 osób w cenie jednej,
- korepetytorzy to osoby cierpliwe, wyrozumiałe i uśmiechnięte.

Nasza działalność nie ogranicza się tylko do korepetycji, rozwiązujemy każdy problem związany z matematyka i chemią. Prowadzimy bardzo profesjonalne kursy przygotowawcze do egzaminu gimnazjalnego i maturalnego. Mamy 100% efekty w przygotowaniu do egzaminu komisyjnego. Każda osoba, która zdecydowała się na nas zaliczyła egzamin.

Udzielamy korepetycji na poziomie:
- gimnazjum,
- szkoły średnie,
- studia.

Cennik:

I. Korepetycje 60 minut 25zł
II. Rozwiązywanie zadań 1-3/4-7/8-10 odpowiednio 10zł/20zł/30zł
III. Prace semestralne cena do ustalenia
IV. Inne zadania i większe prace cena do ustalenia

Kontakt:
Tel. 691 972121
gg: 4643150
email:
Data: 2008-11-06, 02:23
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 34

Zobacz cały wątek

A tak na marginesie: w ubiegłym roku z egzaminu gimnazjalnego z cz. humanistycznej powiat ciechanowski był podaj w 4-5 staninie, a z cz. mat-przyrodniczej w 8... Czy to nie świadczy o w miarę przyzwoitym wyniku z mat-przyrod? Przypomnę, że skala staninowa ma zakres 1-9, co oznacza najsłabszy wynik w st.1, najlepszy w 9.

Wg mnie to dlatego, że z polskiego można wiedzieć, co napisać, napisać dobrze, nawet bardzo i w końcu "wyminąć" się z kluczem. Nigdy nie wiadomo, co trzeba w pracy zawrzeć i o czym wspomnieć. Testowe pytania też można różnie interpretować. Np. rok temu nawet nauczyciele nie mogli wskazać dobrych odpowiedzi na niektóre pytania z testu próbnego, bo nie wiedzieli do końca, "co autor miał na myśli".

Na fizyce takich sytuacji nie ma. Staramy się być dokładni aż do "bólu"
A co do przyzwoitego wyniku z testu mat - przyrod. w Ciechanowie to było niestety zupełnie odwrotnie. Z moich danych wynika, że :

w części humanistycznej wyniki mieściły się w następujących granicach:

Gim STO - 42,08 pkt.

Gimnazjum nr 3 – 35,95

Gimnazjum nr 4 – 34,72

Gimnazjum nr 2 - 34,25

Gimnazjum Nr 1 – 34,15

Gimnazjum TWP– 33,89.

w części mat - przyrodniczej:

Gimnazjum STO – 35,80,

Gimnazjum TWP – 32,61

Gimnazjum nr 4 – 29,27

Gimnazjum nr 3 – 26,87

Gimnazjum nr 1 – 25,01

Gimnazjum nr 2 – 23,71

Wyraźnie widać, że w części mat-przyrod. wyniki były zdecydowanie niższe. : ...
Data: 2005-12-14, 19:18
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 171
Wyświetleń 24111

Zobacz cały wątek

Witam wszystkich językowców,
W przyszłym roku bedziemy odpowiedzialni za wyniki egzaminu gimnazjalnego z języka obcego i ciazy na nas wielka odpowiedzialnosc.
mamy malo godzin - bo uwazam ze 3 godziny w tygodniu przez 3letni cykl nauki języka to zdecydowanie za mało- a oczekuje sie od nas ze w ciagu roku przygotujemy gimnazjalistow do egzaminu z ktorym spotykaja sie pierwszy raz w zyciu.
uwazam ze tak mala ilosc godzin jest bardzo niesprawiedliwa.
za wynik egzaminu z jezyka bedzie odpowiadal tylko i wylacznie jeden nauczyciel
co innego w przypadku egzaminu z czesci humanistycznej- tam odpowiedzialny jest polonista, historyk, nauczyciel uczacy sztuki. w egzaminie mat-przyr odpowiedzialny jest matematyk, biolog, fizyk, chemik.
w przypadku tych dwoch egzaminow poswiecona jes na to ogromna ilosc godzin, i odpowiada za niego wielu nauczycieli.
my jestesmy pozostawieni sami sobie i to z iloscia godzin ktora nie wystarczy wg mnie aby dobrze nauczyc gimnazjalistow jezyka obcego
apeluje o wiecej godzin - mysle ze 5 to byloby wystarczająco, co wy na to??
Data: 2008-06-26, 12:33
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 28
Wyświetleń 670

Zobacz cały wątek

Cyz kopie kopie świadectw i zaświadczeń o wynikach egzaminu gimnazjalnego muszą do szkoły pierwszego wyboru zanosić tylko Ci, którzy nie są objęci rekrutacją elektroniczną?
zdaje mi się że tak, ale wolałam się jeszcze upewnić.
Data: 2007-06-22, 10:48
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 15
Wyświetleń 1564

Zobacz cały wątek

Matematyka w Warszawie - 20 zł za godzinę zegarową - dojazd gratis
Udzielam korepetycji z materiału szkoły podstawowej, gimnazjum, czasem liceum - poziom podstawowy. Przygotowuje do sprawdzianu 6-klasistów i egzaminu gimnazjalnego, poprawek, zaliczeń. Dojazd: Praga Płn. i Pd., Ząbki, Grochów, Gocław, Marysin, Bródno, Targówek itp.
Więcej informacji na mojej stronie internetowej
Kontakt: 0-660-434-299 lub 781-53-69
Data: 26 Styczeń 2005, 13:14
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 1493

Zobacz cały wątek

No teraz to się normalnie punkty będą liczyć, nie? Historia dodatkowo punktowana no i jak do zwykłej klasy?

Rany, ja tu już się tak cieszę a tu za tydzień dopiero wyniki egzaminu gimnazjalnego! Łącznie pewnie będę miała ok. 150 - 160 punktów, a wy?
Data: 2007-06-05, 11:45
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 86
Wyświetleń 6106

Zobacz cały wątek

Korepetycje dla uczniów szkoły podstawowej oraz dla gimnazjalistów, przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego.
Jestem nauczycielem z 5 - letnim stażem, uczę w gimnazjum.
Podaję maila oraz nr gg 5430342
Okolica D.T. Łukasz
Data: 2008-09-10, 12:56
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 382

Zobacz cały wątek

Chętnie udzielę korepetycji(przygotuję do egzaminu gimnazjalnego) z chemii dla uczniów gimnazjów oraz liceów(poziom podstawowy). W grę wchodzi jeszcze biologia.
Mam doświadczenie w udzielaniu korepetycji!
Wszystkie pytania proszę kierować na nr gg:2446555 (nawet jeśli nr jest niedostępny, zazwyczaj jestem niewidoczny)
Data: 2007-10-22, 18:45
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 631

Zobacz cały wątek

A co ze zdjeciami? Trzeba brac? Jak tak to ile?

"od 03.07.2007, godz. 1200 do 05.07.2007, godz. 1200 - potwierdzenie woli podjęcia nauki poprzez dostarczenie oryginałów świadectwa i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego" cytat ze strony Staszica - NC O KARCIE ZDROWIA I NIC O ZDJECIACH
Data: 2007-07-02, 17:34
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 36
Wyświetleń 2887

Zobacz cały wątek

Każde województwo organizuje swój własny konkurs gimnazjalny, dlatego ilość materiałów /zadań z lat poprzednich itp/ i informacji na temat konkursu w danym województwie bardzo sie różni. Najlepiej poszukać strony Waszego kuratorium oświaty i tam znaleźć informacje o konkursie chemicznym, możliwe ze będą tam zadania z lat poprzednich oraz terminy poszczególnych etapów (szkolny, rejonowy oraz wojewódzki).
Zakres obowiązujących zagadnień najczęściej podawany jest na stronach internetowych, warto również porozmawiać z Waszym nauczycielem chemi na ten temat- na pewno posiada wiele informacji na temat przygotowywań (powinien też wykazać sie inicjatywą pomocy w przygotowaniach) oraz zadań z lat poprzednich, u niego też należy się zgłosić w celu startu.

Jakie są korzyści z konkursu? Ogromne! Zadania wykraczają ledwo ponad poziom wiedzy programowej, zaś finalista (uczestnik finału) otrzymuje dodatkowe 6pkt do liceum, (+ zwolnienie z części matematyczno-fizycznej egzaminu gimnazjalnego) uczestnik etapu rejonowego 3pkt, zaś laureat dostaje sie do wybranej szkoły BEZ LICZENIA PUNKTÓW- tak jakby automatycznie miał 200

Niestety nie jest to takie łatwe ze względu (uwaga- jest to moja subiektywna opinia, ale mysle ze wiele osób sie z nią zgodzi) na wybitny idiotyzm pytań tego konkursu, czepianie sie szczegółów a nie wiedzy chemicznej oraz "poziom wiedzy gimnazjalisty"- czyli zakłada sie że jest to konkurs wyłącznie dla osób które maja w paluszku program gimnazjum, ale nic ponadto (czyli dla przykładu Cu nie będzie pewnie reagować z HNO3, bo to metal "szlachetny" a w gimnazjum tak sie uczy....) Do tego dochodzi mniemanie organizatorów ze jak skończyli studia te 50 lat temu i dochrapali sie ciepłej posadki w KO jako autor zadań konkursowych to tylko oni maja racje, a jeżeli nei maja racji to można to udowodnić posługując sie wyłącznie podręcznikiem do gimnazjum- bo przecież np. Chemia organiczna Mastalerza (najnowsze wydanie) to już nie jest ta chemia organiczna której uczy sie w gimnazjum.....Powyższe odczucia dotyczą głównie konkursu w wlkp. ale wydaje mi sie zę w pozostałych częściach kraju jest podobnie.....

Acha- należy też pamiętać że z pewnością pojawia sie czysto chemiczne pytania jak np. "jaka rolę w organizmie pełni fluor", "podaj definicję karty charakterystyki" (pytania łatwe, ale taki zwiazek z chemią mają że.....)
Data: 2007-08-31, 19:45
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 59
Wyświetleń 11602

Zobacz cały wątek

Bierzecie korepetycje? Z jakich przedmiotów? Tych, które lubicie i chcecie poszerzyć swoje wiadomości czy z tych, z którymi macie problemyw szkole?
Może korzystacie z kursów (szczególnie tych całorocznych) przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego lub matury?

Nie macie wrażenia, że rola czysto edukacyjna szkoły jest dość organiczona właśnie na rzecz korepetycji czy takich dodatkowych (płatnych zresztą , bo dla wielu to utrapienie) zajęć?
Data: 2007-07-25, 17:25
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 19
Wyświetleń 3082

Zobacz cały wątek

MATEMATYKA - KOREPETYCJE
Udzielę korepetycji z matematyki na poziomie szkoły podstawowej, gimnazjum, liceum. Przygotuję do egzaminu gimnazjalnego oraz maturalnego. Pomogę w odrabianiu prac domowych.

Studentka V roku matematyki Akademii Pedagogicznej (oraz III roku informatyki),
60 min = 20 zł,
Kontakt: tel.607 838 958 gg: 2835400
Data: 5 Wrzesień 2005, 16:08
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 1228

Zobacz cały wątek

Cytat: Coś ładnie progi spadły z roku na rok. 145 a później 130?


przeciez progi zalezy tylko i wylacznie od Was i od trudnosci egzaminu gimnazjalnego
ja bym jednak nie liczyl na spadek 15 pkt, a na pewno nie w pierwszej rekrutacji...prog 130 wzwyz powinien sie jednak utrzymac
Data: 2007-05-25, 20:19
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 14
Wyświetleń 1945

Zobacz cały wątek

Oj tak, ja też miałam w zwyczaju spać do późna w niedziele ;) Ale czego się nie robi dla DŚ i Joasi ;) Program mi się podoba, tematy aktualne - niektóre porady już stosuje ;) Dajmy na przykład mind mapping - bardzo pomocny przy nauce do egzaminu gimnazjalnego :)
Jedynie nie podobał mi się odcinek o zwierzętach, ale to chyba dlatego że mnie to kompletnie nie interesuje.

A czołówka jest świetna ;)
Data: 2007-05-04, 21:22
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 56
Wyświetleń 10783
U mnie na początku roku są omiawiane wyniki egzaminu gimnazjalnego; dyrektor podaje ile osób zostało przyjętych do poszczególnych klas 1 i kto będzie wychowawcą, podaje nazwiska nowych uczniów, którzy się skądś do nas przenieśli oraz tych, którzy powtarzają klasę; jakieś komunikaty kuratorium i inne. Powiedziałabym 1,5-2h.
Cytat: Byłem Aniołem !!

Cytat: Do Emila: Listy przyjętych są 3 lipca

Cytat: Prócz Emila coś niewiele będziecie miały chłopaków w klasie.

Cytat: Może Go przydzielą do Was na W-F...

Cytat: a Emilu jaką liczbę punktów będziesz miał?:)



Zobaczymy po wynikach egzaminu gimnazjalnego

Zobacz cały wątek

Jestem nauczycielem dymplomowanym. Od dawna uczę w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Od paru lat udzielam korepetycjiz biologii. Udzielam korepetycji przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego oraz do matury. Moge pomoc rowniez w nadrobieniu zaleglości ucznia w szkole.Pozdrawiam
Proszę o konakt na gg(9079429) lub na maila(spati@tlen.pl) gdyż na ot forum żadko zaglądam.
Data: 26 Sierpień 2006, 15:11
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 964

Zobacz cały wątek

Chyba 151 pkt. Nie można sie jednak kierować wynikami z poprzednich lat bo dużo zależy od poziomu trudności egzaminu gimnazjalnego z danego roku oraz ilością chętnych - chociaż ta zawsze jest dosyć duża.
Data: 2007-01-06, 13:00
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 92
Wyświetleń 7396

Zobacz cały wątek

Cytat: Brawo Sara Wierzyłam w Ciebie

Cytat: Ale moze nadrobie punktami z ocen i z egzaminu gimnazjalnego xD!


To ile punktów przewidujesz?? i ile miałeś na tym egzaminie??
Data: 2006-06-08, 16:56
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 159
Wyświetleń 12790

Zobacz cały wątek

no tak od dzis to 11 dni do prawdziwego egzaminu gimnazjalnego:) terato juz nie probny:) kazdy dzien w szkolejest wazny a jak o tym mowie i mysle to juz mam stres...bu jak z tym walczyc? chyba naprawde bede musiala kupic ten dziennik w poniedzialek i sprawdzic:)
Data: Pią Kwi 13, 2007 5:38 pm
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 84
Wyświetleń 9286

Zobacz cały wątek

"Tylko" 79% przystepujacych zdało w tym roku Mature. To o 5.5% mniej niż w roku ubiegłym. Egzamin najlepiej wypadl w liceach ogólnoksztalcących, znacznie gorzej w liceach profilowanych i technikach. Dyrektor CKE mowi ze to bylo do przewidzenia sadzac po słabszych wynikach egzaminu gimnazjalnego tego rocznika.
Data: 2006-07-10, 23:05
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 7
Wyświetleń 1552
Cytat:To wynika z tego, że kibice dajmy na t Interu nie mogą pogodzić się z tym, że Juve w tabei jest przed nimi. Więc chcą sobie zrekompensować porażki swojego klubu wyklinając na kibiców innego klubui. i tyle ode mnie



nie jestesmy dziecmi , ty zamiast pisac takie bzdury ucz sie do egzaminu gimnazjalnego
Data: Pt 19.11.2004 14:42
 
Odpowiedzi: 24
Wyświetleń 3018
Podążając za falą marketingowego sukcesu próbnej matury i próbnego egzaminu gimnazjalnego, wydawnictwo Operon i
Gazeta Wyborcza przygotowują próbny sprawdzian szóstoklasisty. Odbędzie się on 4 marca tego roku i podobnie jak w przypadku innych
próbnych egzaminów organizowanych przez tandem GW/Operon będzie zorganizowany z dużym rozmachem...
Data: 26 Sty 2009, 12:20
 
Wyświetleń 5

Zobacz cały wątek

Tegoroczna maturzystka (ocena celująca z języka polskiego) udzieli korepetycji z języka polskiego: przygotowanie do matury, egzaminu gimnazjalnego, pomoc w pisaniu prezentacji, wypracowań, praca z tekstem. Materiałydo zajęć zapewniam gratis.
Data: 2008-06-10, 17:05
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 199
Cytat:Program fajny, szybko mogę powtarzać do egzaminu gimnazjalnego tabliczkę mnożenia. ;p



To raczej jest napisane dla odbiorcow z innego przedzialu wiekowego, ale jesli na egzaminie gimznazjalnym masz takie problemy do rozwiazania, to dlaczego by nie
Data: w 31 Mar 2007, 23:10
 
Odpowiedzi: 9
Wyświetleń 4631

Zobacz cały wątek

Korepetycje z języka angielskiego dla dzieci, młodzieży i dorosłych oraz pomoc w przygotowaniu do egzaminu gimnazjalnego, matury i certyfikatów językowych. Jestem absolwentką filologii angielskiej i nauczycielką w jednym z gliwickich gimnazjów. Mam duże doświadczenie w nauczaniu dzieci.

tel: 519 498 217

Cena 35zł/60min
Data: 23 Wrzesień 2008, 17:13
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 325

Zobacz cały wątek

Cytat: Niechcący wyniki tegorocznych matur przeszły do "Lektur zakazanych"...

Cytat: Do publicznej wiadomości nie zostaną podane szczegółowe wyniki egzaminów maturalnych, uzyskane przez poszczególne szkoły naszego województwa. Dlaczego? Według dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu, nadzorującej m.in. matury w zachodniopomorskich placówkach, takie rankingi są krzywdzące. Każda z placówek zna oczywiście swoje wyniki, bowiem po zalogowaniu się i podaniu identyfikatora mogła je odczytać tydzień temu ze strony wspomnianej OKE.

Tydzień temu maturzyści w całej Polsce odebrali świadectwa dojrzałości, na których widnieją wyniki egzaminów z poszczególnych przedmiotów. Również w tym samym dniu Zachodniopomorskie Kuratorium Oświaty oczekiwało od OKE otrzymania szczegółowych informacji o maturach. Takich, z których wynikałoby na przykład, które placówki naszego województwa wypadły najlepiej, a które najgorzej.

Do wczoraj takie wyniki Szczecina nie dotarły. Kiedy codziennie pytaliśmy o nie rzecznika kuratorium Zygmunta Cywińskiego, za każdym razem słyszeliśmy odpowiedź, że nadal ich nie ma i nie wiem, kiedy będą. Wicekurator Katarzyna Koszewska już monitowała do OKE o udostępnienie wyników, ale bezskutecznie.

Z kolei dyrektorka poznańskiej OKE twierdzi, iż z różnych względów takich wyników nie będzie przesyłać do Szczecina. - Bardzo trudno jest zbilansować wszystkie przedmioty maturalne z podziałem na zdawalność w stopniu podstawowych i rozszerzonym - tłumaczy. - Poza tym, w mojej opinii, podając takie rankingi można tylko zrobić krzywdę wielu szkołom.

Zapytaliśmy zatem, dlaczego w takim razie upubliczniane są szczegółowe wyniki sprawdzianu szóstoklasistów oraz egzaminu gimnazjalnego z podziałem na szkoły, co również staje się pewnego rodzaju rankingiem, dzieleniem szkół na lepsze i gorsze.

- Wiem, że kuratorium podało mediom te wyniki - usłyszeliśmy od Zofii Hryhorowicz. - Ale to już sprawa kuratora. Wyjaśnię, że kuratorium nie może nam nakazać, byśmy podali i opracowali wyniki w podobny sposób. To nie jest organ, który nas nadzoruje. Jeśli ministerstwo uzna, iż takie rankingi są potrzebne, będziemy szukali sposobu na to, by w jakiś sposób je usystematyzować pod kątem poszczególnych szkół. Z pewnością nie będzie to łatwe. Dotąd nie otrzymałam takiego polecenia od ministra.



Wszystkim rodzicom kolejnych rekrutów do szkół średnich życzę "dobrego nosa" przy wyborze szkoły:)
Data: Sob Lip 07, 2007 22:25
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 116
Wyświetleń 39484

Zobacz cały wątek

Cytat: W moim przekonaniu reforma oświaty, a ściśle siatki szkół w Gminie powinna zawrzeć w sobie dwie podstawowe kwestie. Pierwszą czysto ekonomiczną, zmierzającą do zaoszczędzenia maksymalnej ilości środków finansowych (ale w granicach zdrowego rozsądku i z uwzględnieniem drugiej), drugą dotyczącą samego procesu kształcenia i wychowania, przewidującą pozostawienie dzieci w swoich środowiskach szkolnych do ukończenia gimnazjum. Zaoszczędzone z ewentualnego połączenia szkół pieniądze winny trafić do systemu. Poważnie należy zastanowić się nad rozbudową szkoły (szkół) uwzględniając obniżenie wieku szkolnego do 5 roku życia, co ma się stać w stosunkowo krótkim czasie. To naturalnie zarys nad którym należy dyskutować byle w spokoju, konstruktywnie i z myślą o wyborze najlepszego rozwiązania.



A jak Pan sobie wyobraża, Panie Pawle pogodzenie tych dwóch, moim skromnym zdaniem sprzecznych ze soba postulatów - maksymaklne oszczędności i podniesienie poziomu kształcenia w gryfińskich szkołach? Przecież nie od dzis wiadomo, że poziom gryfińskiej oświaty na tle województwa nie wypada zbyt imponująco. Od lat równiez obserwujemy odpływ najzdolniejszej młodzieży gryfińskiej do szkół szczecińskich, w których to zapewnia sie jej o wiele korzystniejsze i lepsze warunki zdobywania wiedzy. Aby podniesc efektywność nauczania potrzebne są nakłady, a nie oszczędności. Z tego punktu widzenia propzycja p. radnego Saneckiego nie za bardzo mnie przekonują. Uważam, że łączenie różnych typów szkół ze sobą, poza niewątpliwymi korzyściami ekonomicznymi niczego dobrego dla uczniów nie przyniesie. Wręcz przeciwnie wprowadzi to do szkół chaos organizacyjny.
No bo jak niby miałoby wyglądać organizacyjnie połączenie w jednym budynku i prawie w tym samym czasie takich przesięwzięć jak np. zewnętrzne egzaminy - po IV kl. w SP i egzamin gimnazjalny ( w przypadku proponowanego połączenia gimnazjum ze szkołą podst. ) oraz egzaminu gimnazjalnego z maturalnym (w przypadku połączenia liceum z gimnazjum?).
Nie mówię już o różnego rodzaju problemach wychowawczych jakie rodzi funkcjonowanie w jednej placówce niejednorodnych wiekowo grup młodzieży ( na marginesie cała reforma oświaty miała na celu właśnie oddzielenie od siebie tych grup młodzieży, aby każdej z nich zapewnić optymalne warunki nauczania i rozwoju).
To sa właśnie takie różne "drobiazgi", których często urzędnicy wymysłający różne tego typu "twórcze" rozwiązania w ogóle nie biorą pod uwagę.
Data: Czw Sty 31, 2008 20:21
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 25
Wyświetleń 1756
CHEMIA u studentki V roku
-pomoc w nauce: gimnazjum, liceum, technikum
-przygotowanie do matury
-przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
-przygotowanie studentów do zaliczeń i egzaminów z chemii ogólnej, nieorganicznej i organicznej na UP
kontakt: 507117682
Data: 2 lis 2008, o 18:05
 
Wyświetleń 111
Cytat: w koncu Micek rlz



chyba Misiek

a co do studniowki i ubioru to by wypadalo jakis
garniak nowy kupic bo stary jest z egzaminu gimnazjalnego
hehe ale sie jakos trzyma, ZSSB tez powinno się
dobrze bawic na 100dniowce pzdr
Korepetycje z matematyki - szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalne. Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego, matury. Nauczyciel matematyki z doświadczeniem. cena25zł/45min. Możliwy dojazd do domu ucznia. tel 510666854
Data: 21 paź 2008, o 22:12
 
Wyświetleń 78

Zobacz cały wątek

Cytat: Egzaminu gimnazjalnego nie można nie zdać.


No, to jest pocieszające xD

Myśleć o liceum można, tylko żeby jeszcze coś wymyślić. Bo mi jeszcze nic sensownego nie przyszło do głowy.
Data: 29 Październik 2008, 16:46
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 40
Wyświetleń 1183

Zobacz cały wątek

pozytywne nastawienie;p
poza tym podobno matura za 3 (chyba, może nawet za 2) lata ma być na zasadzie egzaminu gimnazjalnego tzn. nie mozesz jej nie zdać;) i będzie tylko pokazywała poziom wiedzy, umiejetności itd. osoby z danego przedmiotu
Data: 1 Listopad 2008, 14:57
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 10
Wyświetleń 523

Zobacz cały wątek

Ja rozumiem obawy rodziców słabych uczniów... Ale Ty, Marta, do nich się nie zaliczasz...
Prawda jest jednak taka, że decyzję rodziców (taką a nie inną) trzeba uszanować...

P.S.
Swoją drogą wyniki egzaminu gimnazjalnego pisanego w ubiegłym roku dwa dni po wyjeździe Holendrów były najwyższe w historii szkoły
Data: Pią 07 Gru, 2007
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 378
Wyświetleń 55204

Zobacz cały wątek

W tym roku w podstawówce nikt nie miał 40 pkt. Najwyższy wynik to 37 pkt. Miały go dwie osoby: Marta i Adrian.

Wrcając do tematu egzaminu gimnazjalnego W CZWARTEK ODEBIERAM Z KURATORIUM WYNIKI!!!
Data: Wto 12 Cze, 2007
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 107
Wyświetleń 20939
Czy wie ktoś może kiedy bedą wyniki egzaminu gimnazjalnego??
________________________________________
Ten temat nie ma nic wspólnego z Pogonią i sportem i powinien być w tym dziale.
Moderator
Data: Cz, 5 cze 03, 18:19
 
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 345
Zresztą już jest temat o egzaminie do, którego mozna było wpisac ten post....Po co robić 15 takich samych temató, które różnią się od siebie tylko jednym zagadnieniem z tego samego zakresu.W tym wypadku Egzaminu Gimnazjalnego ...
Data: So, 10 maja 03, 07:25
 
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 251

Zobacz cały wątek

Gimnazjaliści kiepsko wypadli na egzaminie.

Ministerstwo Edukacji Narodowej i Centralna Komisja Egzaminacyjna podały zbiorcze wyniki ogólnopolskiego egzaminu absolwentów gimnazjów. Uczniowie wypadli raczej słabo - pisze "Gazeta Wyborcza".

Teraz każdy gimnazjalista dostanie swój wynik. Od tego zależy, czy dostanie się do wybranego liceum lub technikum. Wyniki z górnej półki to przepustka do prestiżowych ogólniaków. Ale maksa z egzaminu (50 punktów z każdej części) dostało tylko 4% zdających.

Średni uczeń z części humanistycznej dostał 31,4 pkt na 50 możliwych. Co to znaczy? Że potrafił wyszukać w tekstach źródłowych potrzebne informacje i w miarę dobrze poradził sobie z napisaniem kilku zdań na zadany temat (trzeba było np. napisać ogłoszenie o konkursie na najlepszy rysunek satyryczny z życia szkoły i rozprawkę o tym, że "śmiech niekiedy może być nauką").

Taki średni wynik dostała jednak tylko jedna piąta wszystkich zdających. A niemal 40% było poniżej średniej. Gimnazjalistów rozłożyło na łopatki np. zadanie, w którym musieli w utworze Aleksandra Fredry zaznaczyć wstęp, rozwinięcie, zakończenie i morał. I drugie, w którym na podstawie tekstu "Krotochwili, jaką zakonnik jeden wyrządził kupcowi pewnemu" Leonarda da Vinci musieli wymienić wady i zalety opisywanego kupca.

Średnia matematyczno-przyrodnicza to 23,9 pkt. I znów aż 40% zdających było poniżej tej średniej! Fatalnie wypadły zwłaszcza zadania, w których zdobytą w szkole wiedzę trzeba było zastosować w praktyce. I te, w których uczniowie musieli sami wyciągać wnioski.

W obu częściach egzaminu lepszy wynik niż ten przeciętny zdobyło jednak około 40% gimnazjalistów. To szczęściarze, którzy nie powinni mieć większych kłopotów z dostaniem się do renomowanych liceów. Pozostali najpewniej wylądują w tych szkołach, gdzie będą wolne miejsca.

Wyniki egzaminu gimnazjalnego pokazały, że ta różnica między miastem i wsią wynosi teraz niewiele ponad 2 pkt. Nie ma też większych różnic w wynikach poszczególnych województw - tylko nieznacznie lepsza od pozostałych jest Małopolska i Mazowsze - pisze "Gazeta Wyborcza".

Powiem tak: egzamin był beznadziejny. W części humanistycznej trudna była rozprawka, a w matematyczno-przyrodniczej było za dużo obliczeń (takich dużych liczb) a za mało czasu. Gdyby był kalkulator to wszystko ok, ale takto to lipa..
Mój wynik jest wyższy niż średnia krajowa, ale nie zadowalający.. Ale nie ma co narzekać.
Data: 2006-06-14, 19:45
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 10
Wyświetleń 1791

Zobacz cały wątek

Udzielę korepetycji z fizyki uczniom gimnazjum, zapewniam doskonałe przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego ale również pomoc w nauce "na bieżąco", jestem nauczycielem fizyki w gimnazjum a także w liceum więc praca z uczniem nie jest mi obca, gwarantuję cierpliwość, dyspozycyjność i dobre warunki pracy (nauki), cena do uzgodnienia - w zależności od intensywności lekcji.
Data: 25 Marzec 2006, 22:25
 
Wątek: Zobacz temat
Wyświetleń 1180

Zobacz cały wątek

koksik nie przesadzaj :P

z trójkami do hotelarskiego technikum pewnie sie dostaniesz. Moj kolega mial znaczna przewage trójek na koniec (chyba jedna czy dwie czwórki) i dostal sie bez problemu.

Duzo zalezy tez od wynikow egzaminu gimnazjalnego.
Data: Czw 08 Lut, 2007
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 16
Wyświetleń 1920

Zobacz cały wątek

Podziwiam osoby które mają pasek. Mi samej sie nie chciało uczyć i mam średnia 4,4... ehh :P
Miałam w klasie taką dziewczynę która miała pasek, ale rzeczywiście była kujonem. Średnią miała 4,76 (ledwo co), nic nie potrafi do teraz (z egzaminu gimnazjalnego miała 55 pkt a ja 67...), na sprawdzianach sciągała i sie podlizywała nauczycielom. Gdy w tym roku miała na semestr z geografii 3 na koniec to sie popłakała... yym... ahaa :|
Data: Sob 23 Cze, 2007
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 83
Wyświetleń 12196

Zobacz cały wątek

Cytat: Ja nigdy nie utrzymywałam z klasą ciepłych stosunków. Oni po prostu wyznaja zasadę "zgnieść w ziemie i zmieszać z błotem każdego, kto jest ode mnie inny". Wkurza mnie takie podejście. Jeszcze okrzyki typu "Ave satan" na korytarzu (co ich kurw...de obchodzi to, że słucham heavy metalu?) "ciepłe" powitanie przez klase "Cześć obora" (mam na nazwisko Obara, co sprytnie wykożystali), oraz wyjątkowo "grzeczne" pożegnanie "spier... psie" (ugh... o co chodzi?)


Po samym opisie od razu widać, że to gimnazjum... Człowiek tam idzie i zamiast wiedzy, która by mu się przydała w dalszej edukacji, dowiaduje się, że:
• każdy w glanach to metal (nasuwa się pytanie: czy ja rdzewieję?),
• każdemu metalowi należy naj*bać,
• każdy metal to satanista;
• a każda dziewczyna = prostytutka;
• liczy się tylko za kim jesteś, a jednocześnie nikogo to nie obchodzi, to takie dresiarskie co tam? bo i tak liczy się tylko to, żeby wpierd*lić mniejszemu i z większym mózgiem, o mój Boże, w ogóle z mózgiem!, mieć mózg to kujoństwo a
• za kujoństwo trzeba wj*bać.

I tak dalej, dłuuuga lista a żeby ją choć w części poprawnie spisać, trzeba znać dużo wulgaryzmów...
Osobiście nie miałam w okresie gimnazjum za grosz pewności siebie. Wierzyłam, że takie typki są lepsze ode mnie i że mają słuszność witając mnie jakże subtelnie "yhyhyh, siema ku*wo". Jeszcze ten debilny śmiech, jak połączenie odgłosów małp i rechotu żab No, więc (taaak, tak się nie zaczyna zdań) teraz jestem całym sercem z osobami które przechodzą przez to piekło (najbliższa mi w życiu osoba też teraz jest na tym etapie, więc pieklę się tym bardziej intensywnie).
Ale pocieszająca jest myśl, że wiele z tych osób kończy edukację po napisaniu egzaminu gimnazjalnego albo nawet i nie, czekają do 18-ki i raczej ich już potem nie spotkasz, no chyba że na ulicy oczywiście.
Więc w liceum jest lepiej jestem teraz w pierwszej klasie (a Ty w której?).
Mam np. w klasie laskę, której ciągle mówię, że jest głupia, a ona mi, że jestem dziwna, ale jakoś nie stawia to między nami wielkiego muru

Ale esej wyprodukowałam
Data: 2008-04-01, 15:58
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 32
Wyświetleń 1678

Zobacz cały wątek

Z przykrością muszę to napisać. Nasze leskie gimnazjum jest statystycznie najgorsze w dziedzinie matematyczno-przyrodniczej ze wszystkich szkół tego typu w powiecie leskim. Statystyki ostatniego egzaminu gimnazjalnego mówią same za siebie.

Pokusiłem się o małe porównanie wyników ważniejszej z oczywistych względów części matematycznej leskiego gimnazjum z innymi szkołami naszego regionu i kraju.
Wynik leskiego gimnajzum określany jest jako "niski". Jest to wynik o dwa stopnie gorszy niż uzyskany rok temu (wtedy-średni).

Średni wynik za test mat-przyr. to 23,5 pkt na 50 pkt możliwych. Najwyższy uzyskany wynik to 45pkt/50pkt. Nikt z uczniów szkoły nie otrzymał wyniku najwyższego (między 47 a 50 pkt). Tylko 12% zdających otrzymało wynik wysoki lub bardzo wysoki (przedział 37-46 pkt).

Porównanie dotyczące części mat-przyr. ze średnią krajową i innymi szkołami regionu.

Wersja i .

W części humanistycznej, również otrzymaliśmy ogólny wynik niski. Można tez wykonać podobne porównanie dla tego zakresu.

Oczywiście nie mozna na podstawie samych wynikow egzaminów zewnętrznych oceniać pracy gimnazjum, gdyż trzeba również uwzglednić to, z jaką młodzieża muszą pracować nauczyciele w Lesku, a z jaką w innych miejscowościach. Nie mam niestety porównania jaka jest młodzież w Lesku a jaka w innych najbliższych gimnazjach.

Jednak na podstawie statystyki nasuwa się tylko jedno zdanie do większości uczniów Gimnazjum w Lesku: "Weźcie się do roboty!".
Oby za rok było lepiej!

Pozdrawiam ciepło
Sati

Ze strony CKE:
"W CKE trwają prace nad wprowadzeniem wskaźnika postępu, który pozwoli rzetelnie określić bezpośredni wpływ danej szkoły na wzrost wiedzy i umiejętności jej uczniów. Jest to wskaźnik edukacyjnej wartości dodanej (EWD). Obliczony indywidualnie dla każdej szkoły pokazuje, w jakim stopniu proces kształcenia prowadzony w danej szkole wpłynął na przyrost osiągnięć jej uczniów. Teraz EWD dla swojej szkoły mogą policzyć sami zainteresowani, korzystając z przygotowanego przez CKE kalkulatora EWD dla gimnazjów. "

Szczegółowe statystyki można znależć na stronie:
część matematyczno przyrodnicza:

część humanistyczna:
Data: 2008-06-13, 13:28
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 3
Wyświetleń 472
Studentka Uniwersytetu Warszawskiego udzieli korepetycji z jęz. angielskiego.
Posiadam 3-letnie doświadczenie w udzielaniu lekcji jęz. obcych.
Posiadam własne materiały do nauki, ale mogę również pracować na podręcznikach ucznia. Przygotuję do egzaminu gimnazjalnego oraz matury.

Zainteresowanych proszę o kontakt na priv.
Pozdrawiam
Ania

Zobacz cały wątek

Dzisiaj rozdanie świadectw: średnia wynosi 5,7 ! Najwyższa w historii mojego Gimnazjum .
Z egzaminu gimnazjalnego mam suma sumarum 83pkt. na 100. Nie jest najgorzej, ale liczyłem na więcej.
No, i koniec gimnazjum. Od września zaczynam przygodę z Liceum, jeśli dobrze pójdzie, to będę jeździć na wycieczki z Galem .
Data: 22-06-2007, 10:58
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 1705
Wyświetleń 195571

Zobacz cały wątek

Cytat: pisało ze zwieksza prędkość dwa razy.

Cytat:
Wracając do tematu czemu na testomierzu mam download 697 a upload 265 i mówicie ze wyciaga tylko 128.

Proponuje naucz się rozumieć tekst pisany(czytać ze zrozumieniem podobno do egzaminu gimnazjalnego już tego wymagają o ile nie do tego po podstawówce) a później zasiądź przed komputerem
Data: 22-02-2008, 13:17
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 15
Wyświetleń 2053

Zobacz cały wątek

O przyjęciu decyduje łączna liczba punktów (max 200 pkt.) uzyskanych za:

wyniki egzaminu gimnazjalnego zawarte w zaświadczeniu (max 100 pkt.):

"część humanistyczna" (max 50 pkt.),
"część matematyczno-przyrodnicza" (max 50 pkt.).

liczbowo określona ocena na świadectwie ukończenia gimnazjum i osiągnięcia w konkursach
(max 100 pkt.):

ocena z j. polskiego x 2 (max 12 pkt.),
ocena z obowiązkowego j. obcego x 2 (max 12 pkt.),
ocena z matematyki x 2 (max 12 pkt.),
ocena z przedmiotu x 2 (max 12 pkt.) wskazanego przez Szkolną Komisję Rekrutacyjno-Kwalifikacyjną dla klasy: 1a, 1b - informatyka; 1c, 1d - biologia; 1e - historia; 1f - geografia,
średnia ocen (zaokrąglona na dwóch miejsc po przecinku) z sześciu przedmiotów ogólnokształcących (historia, biologia, geografia, wiedza o społeczeństwie, fizyka i astronomia, chemia, informatyka) z wyłączeniem przedmiotu wskazanego w punkcie d x 2 (max 12 pkt.),

świadectwo z wyróżnieniem 8 pkt.,

ocena z zachowania: wzorowe 8 pkt., bardzo dobre 5 pkt.

osiągnięcia kandydata w kategoriach (max 24 pkt.):
naukowe - udział w finale wojewódzkim konkursów przedmiotowych organizowanych
przez Kuratora Oświaty (wymienione w pkt. 5 lit. a Zasad rekrutacji*) 6 pkt.
sportowe (wymienione w pkt. 5 lit. b Zasad rekrutacji*) na szczeblu:
ogólnopolskim (miejsca 1 - 6) 6 pkt.
wojewódzkim (miejsca 1 - 3) 6 pkt.
powiatowym (miejsca 1 - 3) 3 pkt.
artystyczne (wymienione w pkt. 5 lit. c Zasad rekrutacji*) na szczeblu:
ogólnopolskim (miejsca 1 - 6) 6 pkt.
co najmniej wojewódzkim (miejsca 1 - 3) 6 pkt.
powiatowym (miejsca 1 - 3) 3 pkt.
inne - konkursy tematyczne (wymienione w pkt. 5 lit. d Zasad rekrutacji*) organizowane na szczeblu:
ogólnopolskim (miejsca 1 - 6) 6 pkt.
wojewódzkim (miejsca 1 - 3) 3 pkt.
oficjalny reprezentant Polski (wymienione w pkt. 5 lit. Zasad rekrutacji*) 6 pkt.
Do punktacji wlicza się nie więcej niż 4 osiągnięcia - w tym maksymalnie 2 w danej kategorii - z zastrzeżeniem, że uwzględnia się najwyższe osiągnięcie absolwenta gimnazjum w danym konkursie/w danej dyscyplinie tylko jeden raz.
Data: Pią 04 Kwi, 2008
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 88
Wyświetleń 6817

Zobacz cały wątek

ale ja mówię tutaj raczej o dojrzałości fizycznej niż psychicznej. chociaż one w tym wypadku idą ze sobą w parze. poza tym w tym momencie nie wyobrażam sobie zabawiać się z o 5 lat młodszym osobnikiem płci męskiej, który nawet egzaminu gimnazjalnego nie napisał :P
Data: Czw 27 Mar, 2008
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 49
Wyświetleń 5107

Zobacz cały wątek

Cytat: O przyjęciu kandydata do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum decyduje suma punktów, której składnikami są:

punkty uzyskane w wyniku egzaminu gimnazjalnego zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego (maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania - 100),

punkty uzyskane za oceny z języka polskiego i trzech wybranych przez szkołę ponadgimnazjalną obowiązkowych zajęć edukacyjnych, zgodnie z zapisem w statucie szkoły oraz inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum (maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania - 100).

Maksymalnie za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych przez szkołę wymienionych w świadectwie ukończenia gimnazjum można uzyskać 76 punktów, a za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum, które uwzględnia się w procesie rekrutacji - 24 punkty.

Sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego, każdego z trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych:
celujący
- 19 punktów
bardzo dobry
- 15 punktów
dobry
- 11 punktów
dostateczny
- 7 punktów
Za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum kandydat może uzyskać maksymalnie 24 punkty przy czym:
za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem - 4 punkty,
za udział w konkursach organizowanych przez kuratora (kuratorów) oświaty, w tym:
finalista konkursu ponadwojewódzkiego - 12 punktów,
finalista konkursu wojewódzkiego - 10 punktów,
osiągnięcia sportowe (zał. 1) i artystyczne:
I - VI miejsce na szczeblu ponadwojewódzkim - 5 punktów
I - III miejsce w województwie - 4 punkty
I miejsce w powiecie - 3 punkty
II miejsce w powiecie - 2 punkty
III miejsce w powiecie - 1 punkt
osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu (świadoma, bezpłatna, dobrowolna działalność, np. w domach opieki, hospicjach, świetlicach środowiskowych, itp.; średni roczny czas pracy wolontariusza powinien przekraczać 24 godziny) - 2 punkty,
osiągnięcia w aktywności na rzecz środowiska szkolnego - 1 punkt.



to mowia google:) kiedy ja składałam to troszke inaczej punktowali oceny, ale może to rzeczywiście zależy od województwa
Data: Sro 20 Lut, 2008
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 88
Wyświetleń 6817

Zobacz cały wątek

Cytat: Oczywiście jak to w Polsce jest MEN milczy, wkońcu to nie oni będą się martwili o dostanie się do szkół.


A po co Giertychowi taka afera? Pomarudzą, pomarudzą i ucichną. Zwłaszcza, że chyba żadne duże medium spoza internetu sprawą się nie zainteresowało. Powtarzanie egzaminu gimnazjalnego w całej Polsce byłoby chyba największą aferą w historii polskiej edukacji, a na pewno od czasów reformy.
Data: Sob 28 Kwi, 2007
 
Wątek: Zobacz temat
Odpowiedzi: 294
Wyświetleń 36826